75
Formació i Informació
(LA 8, ES 3.5, ES 4.4)
El programa de formació dirigit a socis-clients s’ha centrat en la realització d’activitats
relacionades amb hàbits de vida saludables, i els temes abordats han sigut: Menú salu-
dable, Cuina amb sentit, Cuina dietètica i tradicional, Cuina amb Denominació d’Origen
i Sorpreses de Nadal, amb l’objectiu d’ensenyar als nostres socis-clients nocions sobre
alimentació i cuina, d’aplicació senzilla i immediata en la seua vida quotidiana. S’han
organitzat 406 tallers formatius en 90 tendes de totes les comunitats autònomes on
opera la nostra cooperativa, i s’hi ha registrat una participació de 4.832 socis-clients.
També s’han efectuat tallers presencials en col·laboració amb l’Hospital General de Va-
lència, dins del programa PAIDO de prevenció de l’obesitat infantil, en els quals han
participat 39 xiquets.
Per als xicotets consumidors, s’ha dut a terme la VII Edició del Concurs de Contes Con-
sum amb motiu del Dia Mundial del Consumidor amb el lema “Un conte de colors, aro-
mes i sabors. La dieta mediterrània”, que va comptar amb una participació de 93 cen-
tres que van escriure un total de 260 contes, realitzats per 2.472 escolars.
Amb la finalitat de mantindre i garantir una comunicació directa i bidireccional amb els
seus socis-clients, Consum disposa d’uns quants canals. Un dels més destacats és la
revista
Consum EntreNosotros
, una publicació bimestral exclusiva per als socis-clients,
especialitzada en temes de consum. En 2012 s’ha incrementat la tirada total fins a arri-
bar als 2,7 milions d’exemplars i a més de 500.000 llars. Atenent el nostre compromís
amb els socis de totes les regions on estem presents, editem els nostres suports de
comunicació en les llengües oficials d’estes regions: castellà, valencià i català.
Un altre canal destacable és la pàgina web de Consum, amb informació, servicis i apli-
cacions, que permeten tant la formació com la participació de tots els grups d’interés.
En 2012, la pàgina ha rebut 781.900 visites, un 42% més que l’any anterior, la qual cosa
posa de manifest l’acceptació del nou mitjà de comunicació. Com a dada significativa,
destaquen les més de 1.300 descàrregues de la nostra Memòria de Sostenibilitat de
2011 en la nostra web. En 2012 s’ha iniciat el desenvolupament de la segona fase de la
web 2.0, un canal digital exclusiu de relació amb el soci-client.
També es manté un diàleg constant amb els grups d’interés a través de les xarxes so-
cials, amb canals oficials de Consum en Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, Flickr,
Pinterest, Wikipedia o Scribd, cosa que permet la socialització dels missatges de la Coo-
perativa.
La Cooperativa manté espais radiofònics en Radio Valencia-Cadena SER, “Ser Consu-
midor”, en “La Mañana” de COPE Valencia, “Consum Entrenosotros”, que s’emeten
quinzenalment, i l’espai “RAC Consumidors” de RAC1, que s’emet setmanalment a Ca-
talunya.
A més de la seua tasca formativa, Consum ha estat molt present en els mitjans per
motius d’actualitat: en 2012 s’han registrat més de 2.000 impactes en mitjans de co-
municació.
En 2012, han participat
en les accions
formatives de Consum
7.343 persones.