Page 43 - Memoria 2018
P. 43
Entrada a les oficines de la seu
COMPROMÍS AMB EL TALENT
central de Consum en Silla (València).
En 2018, s’ha definit conceptualment un nou Pla de Desenvo- Polítiques de Personal, va obtindre un resultat global de 3,82
lupament de Potencials per a dotar a la Cooperativa de noves sobre 5, amb una millora de l’1,2% sobre l’enquesta de 2016.
ferramentes que permetran assegurar les futures necessitats La política que va obtindre la puntuació més alta és la de Res-
de talent, afavorint sempre la promoció interna. ponsabilitat Social Corporativa, mentre que les polítiques que
han evolucionat més favorablement són les de Seguretat i Salut
Consum és conscient de la importància de la comunicació inter- en el Treball i Formació i Desenvolupament. Un indicador molt
na per a augmentar el sentit de pertinença amb la Cooperativa, positiu del clima laboral és la intenció de recomanar a familiars
així com per a conéixer millor i identificar-se amb els objectius i amics que treballen en Consum perquè la consideren una
de l’organització. Per això, tots els treballadors de la Coopera- bona empresa, i en la qual el 87,7% dels participants ho faria.
tiva poden participar en les campanyes de comunicació Gent
Consum a través d’una web d’ús intern, amb el lema en 2018 En 2018 s’han creat 999 nous llocs de treball, fins a aconseguir
“Compartix el que som”. una plantilla de 15.363 persones, de les quals el 72% són do-
nes i la mitjana d’edat és de 39 anys. El 95,5% de les persones
En 2018 també s’ha posat en marxa el portal Gent Consum, en que treballen en Consum són sòcies, fixes o sòcies en període de
versió web i app. Es tracta d’un canal exclusiu per a la plantilla, prova. El 90,5% de la plantilla de Consum, socis o socis en pe-
on el treballador pot trobar i gestionar tota la seua informació ríode de prova, es regixen pels Estatuts Socials i pel Reglament
personal, informar-se en temps real sobre totes les iniciatives de Règim Intern. El 9,5% restant, personal no soci, s’acull al
de la Cooperativa a través de la xarxa social interna i participar Conveni Col·lectiu propi de Consum, que també els assumptes
en grups de treball i personals per a compartir projectes, bo- de salut i seguretat en el treball, entre d’altres.
nes pràctiques, hobbies i interessos. Al tancament de l’exercici,
11.000 treballadors eren ja usuaris d’esta plataforma, cosa que
demostra la seua acollida excel·lent. 999 15.363
L’última edició de l’estudi de clima laboral ha comptat amb una
participació del 97,4% de la plantilla, una fita històrica dins de NOUS LLOCS DE PERSONES EN
totes les edicions desenvolupades. L’enquesta, basada en les TREBALL PLANTILLA
S’HAN CREAT 999 NOUS LLOCS DE TREBALL FINS A ARRIBAR A UNA PLANTILLA DE
15.363 PERSONES, DE LES QUALS EL 95,5% TENEN OCUPACIÓ ESTABLE.
41