Page 48 - Memoria 2018
P. 48
FEM REAL LA CONCILIACIÓ
I LA IGUALTAT
Consum promou activament la conciliació de la vida personal
i laboral, i la igualtat d’oportunitats, com a font de satisfacció
de les persones de l’organització i d’un treball més eficient i
productiu. Com a mostra d’això, en 2018, es van reconéixer
per sext any consecutiu les bones condicions laborals de la
Cooperativa amb el certificat Top Employers, un reconeixe- D’altra banda, Consum ha posat en marxa enguany el seu III
COMPROMÍS AMB EL TALENT preses per a treballar a Espanya. Tot això, perquè és una em- de la Cooperativa amb la igualtat efectiva de dones i homes.
Pla d’Igualtat 2018-2022, en el qual reafirma la implicació
ment internacional que situa Consum entre les millors em-
Consum forma part de les 148 empreses que integren la Xarxa
presa que dona suport al talent i el fomenta, i que s’esforça
DIE (Xarxa d’Empreses amb Distintiu d’Igualtat en l’Empresa).
constantment per implantar les millors pràctiques cap als
seus treballadors.
CONSUM HA POSAT EN MARXA EL SEU III PLA D’IGUALTAT 2018-2022, EN EL QUAL RE-
FERMA LA SEUA IMPLICACIÓ AMB LA IGUALITAT EFECTIVA DE DONES I HOMES.
Amb el Pla d’Igualtat, es potencia el compromís de practicar i demostrar un tracte equitatiu que impulse l’evolució
personal i professional de la nostra plantilla. A través d’este Pla es perseguixen objectius com ara:
Inserció laboral de col·lectius vulnerables amb perspectiva de gènere.
Promoure un model de lideratge amb perspectiva de gènere a través de l’edició de la nostra I Guia d’Igualtat.
Fomentar un Pla de Desenvolupament de Potencials amb perspectiva de gènere per a afavorir el desenvolupament profes-
sional i la promoció del talent intern.
Reduir la bretxa salarial entre homes i dones.
Sumar o millorar almenys una mesura més de conciliació a l’any.
Cal destacar que Consum compta amb un Comité de Relacions
Internes que vetla, entre d’altres, per la no discriminació entre els
treballadors. En este sentit, Consum no té demandes per discrimi-
nació laboral al llarg de la seua història cooperativa. 012 / 01-2007 / DNV
Després d’11 anys de certificació, Consum continua com l’única
empresa del sector amb el segell d’Empresa Familiarment Res-
ponsable i s’ha situat en el Top 25 d’empreses EFR a escala nacio- Cal destacar que totes les persones que treballen en la Coopera-
nal. La Cooperativa ha invertit en conciliació 8,7 milions d’euros tiva disfruten dels mateixos beneficis socials, independentment
en 2018, xifra que representa 566 euros per treballador. A més, el del tipus de jornada que tinguen, encara que hi ha avantatges
catàleg “+ de 75 Mesures per a Conciliar” arreplega 76 iniciatives vinculats a la condició de soci. A continuació s’arrepleguen les
que afavorixen la vida professional i la personal i cada any s’hi mesures de conciliació més destacades, agrupades per categories
sumen noves mesures. i que excedixen el que s’exigix legalment:
(201-2, 401-2, 401-3, 405-1, 405-2, 406-1, ES5-7, ES5-10, ES5-11)
46