Page 62 - Memoria 2018
P. 62

TREBALLEM PER OFERIR EL



               MILLOR PRODUCTE




               La innovació, la salut i la sostenibilitat són les premisses fonamen-  sents en més de 400 centres i es preveu anar ampliant la gamma
               tals a l’hora d’incorporar productes a la gamma de Consum, que   durant el pròxim exercici. Altres productes de marca Consum també
               oferix un assortiment ampli i variat adaptat a les necessitats dels   compten amb certificats en matèria de sostenibilitat, que els apor-
               socis i clients. L’assortiment també posa en valor la proximitat dels   ten un valor afegit, com són: 106 productes FSC de sostenibilitat
               proveïdors i el suport a les marques, la qual cosa permet als socis   dels boscos del món, 14 referències UTZ de café i cacau d’agricultura
               i clients trobar tot allò que necessiten. Consum ha anat adequant   sostenible, 3 Ecolabel que garantixen un producte de neteja eficaç i
               l’oferta de productes cap a les noves tendències i demandes dels   respectuós amb el medi ambient, i 10 PLS, de productes lactis sos-
               clients, incorporant-hi formats més reduïts, ingredients naturals,   tenibles. D’altra banda, la Cooperativa treballa en la reformulació
               així com productes per a vegans i referències convenience, man-  saludable dels productes de marca pròpia, i en 2018 se n’han modi-
               tenint sempre l’aposta decidida de la Cooperativa pels frescos, la   ficat les fórmules en 27, als quals s’han incorporat ingredients amb
               venda personalitzada i assistida, i la regionalitat de l’oferta, amb   els millors valors nutricionals.
               productes locals de les diferents províncies on està present.


               La garantia de frescor continua sent el compromís més important   Tots els productes Consum informen en l’etiquetatge dels valors
               amb els clients i, per això, en la Cooperativa es treballa per oferir   legals en nutrients: energia, sucres, greixos, greixos saturats,
               sempre productes en el moment òptim de maduració, a més de   fibra i sal, així com dels possibles al·lèrgens del producte, a fi
                                                               de previndre intoleràncies alimentàries. Addicionalment, Con-
               fer prevaldre la proximitat, l’origen reconegut i el producte de
                                                               sum incorpora en el packaging dels productes de marca pròpia
               temporada. En esta línia, en 2018 s’ha treballat especialment per
    COMPROMÍS AMB   L’EXPERIÈNCIA DE CLIENT  reforçar els productes de pescateria de llotges i aqüicultura de la   informació addicional a la que s’exigix legalment pel que fa a
                                                               l’origen del producte (547 referències), segells fàcilment reco-
               costa mediterrània. Quant a la carnisseria, s’ha treballat en la re-
                                                               neixibles relacionats amb la salut (sense gluten, sense lactosa,
               ducció dels formats envasats per a eliminar plàstics i s’han incor-
               porat programes de benestar animal amb els proveïdors, en què
                                                               ducte per a contaminar de la menor manera possible amb l’en-
               destaca la vedella gallega. En els productes refrigerats i congelats,   etc. en 581 referències) i informació sobre com cal retirar el pro-
               destaca la reducció de sal, la incorporació de productes sense (lac-  torn (en 1.662 referències). A més, el 100% dels productes de
               tosa, gluten, fosfats, etc.) i la substitució de l’oli de palma per oli   marca pròpia passen per controls de qualitat en l’etiquetatge.
               de gira-sol, este últim aplicat també als productes de xarcuteria.
               Per la seua banda, s’han impulsat les gammes d’ous de corral i
               eco, apostant per la salut i el benestar animal.

               A més, Consum posa a disposició els seus productes de marca prò-
               pia, amb una gamma que oferix la millor relació de preu i qualitat
               que requerixen els clients, i que incorpora progressivament millores
               als seus estàndards d’innovació, salut i sostenibilitat. (102-2) Durant
               el 2018, destaca la incorporació i modificació de 202 noves referèn-
               cies de marca pròpia en alimentació, que ha aconseguit un total
               de 1.749 productes, xifra que representa un 12% de l’assortiment
               global de Consum, situat en 15.138 referències.


               També s’ha continuat ampliant la gamma de productes ECO en
               totes les seccions, tant de productes frescos com de productes d’ali-
               mentació i no alimentació. En este sentit, l’assortiment ha aconse-
               guit un total de 212 referències, on s’inclouen 56 de la marca pròpia
               Consum ECO, 26 més que l’any anterior. Estos productes estan pre-

               (102-2, 102-7, 102-11, 417-1)
           60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67