Page 69 - Memoria 2019
P. 69

COOPERATIVA ÉS OFERIR LA MILLOR EXPERIÈNCIA DE CLIENT




























               Equip d’Escolta Activa de Consum


               MODEL D’EXCEL·LÈNCIA                            rant l’exercici passat, van participar en estos pro-
                                                               cessos un total de 24.748 socis clients i clients, un
               Tots els treballadors  de Consum estan orientats   40,4% més que l’exercici anterior, que van fer un   69
               al client, com a “amfitrions” que busquen oferir el   total de 54 reunions de grup, 77 entrevistes per-
               millor servici al client i el millor producte fresc, i   sonals i compres acompanyades, 16 etnogràfiques,
               orientats a les persones, als companys que treba-  així com 91 tests conceptuals i d’imatge dels pro-
               llen amb ells. Estos puntals són els que garantixen   ductes. En total, s’han efectuat 486 nous dissenys
               el model d’excel·lència en Consum.              de marca pròpia durant l’exercici.
               Per a assessorar  els clients  en la seua  elecció,   ATENCIÓ AL CLIENT                               MEMÒRIA DE SOSTENIBILITAT 2019
               Consum disposa dels “Mestres de la Frescor”,
               que aporten receptes o consells de preparació i   Finalment, per a la comunicació directa amb els
               conservació  dels  productes,  i  oferixen  novetats   socis clients, bé per telèfon, correu electrònic o
               i ofertes, a més dels productes més frescos i de   xarxes socials, la Cooperativa disposa d’un canal
               proximitat.                                     anomenat Escolta Activa, que atén i dona resposta
                                                               a les seues necessitats. En 2019 s’hi van atendre
               Com a complement a este model de servici en     255.577  processos  d’atenció  al  client,  un  3,7%
               tenda, Consum continua desenvolupat també el    més que l’any anterior, amb un índex de satisfac-
               seu programa dirigit a aconseguir l’excel·lència en   ció de 8,6 sobre 10, valorat pels mateixos usuaris.
               l’orientació a les persones, convertint el personal
               de comandament dels supermercats en els millors
               “assessors” dels seus equips. Per a aconseguir   ATENCIÓ AL CLIENT     PERCENTATGE  TOTAL
               el millor ambient de treball, els assessors donen   Suggeriments          1,4%      3.620
               el millor de si mateixos en la interacció amb els
               equips respectius, ajudant-los a créixer i a des-  Consultes              35%      89.425
               envolupar-se en Consum amb la seua formació i    Felicitacions            0,2%        520
               motivació, de manera que esta actitud es traslla-
               de finalment també a l’excel·lència en el servici al   Sol·licituds       62,8%   160.616
               client.
                                                                Reclamacions             0,5%      1.396
                                                                ÍNDEX DE SATISFACCIÓ      8,6 (sobre 10)
               INNOVACIÓ EN LA MARCA PRÒPIA
                                                               ACCESSIBILITAT A PRODUCTES I
               D’altra banda, Consum també compta amb la seua
               divisió  de  Relacions  amb  Clients  i  Innovació, que   SERVICIS
               s’encarrega d’organitzar sessions participatives   Per a donar el millor servici a totes les persones, en
               amb socis clients mitjançant reunions de grup,   2019 es van enviar 3.452 nous carros-cistella d’au-
               compres acompanyades, entrevistes, enquestes,   toservici als supermercats. Estos carros són més
               etc. Amb la finalitat de conéixer els hàbits de com-  lleugers,  compactes,  manejables  i  ergonòmics,  ja
               pra  i  consum  dels  clients,  esta  àrea  identifica  les   que milloren l’accessibilitat als productes i perme-
               seues necessitats i expectatives sobre els diferents   ten descarregar-los directament en la línia de caixes,
               productes, per a introduir així millores en estos. Du-  sense que calga carregar pes.
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74