Page 64 - Memoria 2021
P. 64
Treball,
talent
05 i benestar
reMuneraCió
El Consell Rector de la Cooperativa, a proposta del
Comité Social, va aprovar en gener de 2022 una pu-
jada salarial per al personal operatiu d’entre un 1,7%
i un 2,5% en funció de la categoria professional, i va
aplicar una mesura de solidaritat retributiva. Este in-
crement, que va començar a aplicar-se en la nòmina
del mes de febrer, va afectar el 89% de la plantilla de
la Cooperativa, unes 16.408 persones. En total, este
increment en el sou de la majoria de la plantilla suposa
una inversió de més de 7,5 milions d’euros.
El personal operatiu de Consum està format pels llocs Generar
de venedor, gestor operatiu de tenda, preparador, ma-
quinista i personal administratiu. Este augment de sou
62 es va fer atenent els diferents índexs salarials del per- benestar en
sonal operatiu, de manera que el percentatge de puja-
da és major quan més baix és el salari, atés un criteri
solidari, que no inclou el personal de comandament de el treball
la Cooperativa.
La remuneració mitjana de la plantilla durant l’exercici
ha sigut de 1.852,13 € mensuals, incloent-hi retribu- CoMuniCaCió inTerna
cions fixes, variables, retorns cooperatius i rendiment
del capital social. Com que el salari mínim interprofes- Consum ha seguit treballant per desenvolupar els valors que la
sional a Espanya es va situar en 1.125,83 €, el sala- fan diferent com a Cooperativa i per identificar i enaltir el talent
ri base d’un treballador de Consum és d’un 15,23% intern dels seus treballadors. En 2021 ha finalitzat la campanya
més, computat tot en 12 pagues. de comunicació interna “Junts aconseguim el que som”, que va-
lora el treball en equip i els beneficis de formar part d’una Coo-
En les polítiques de Personal s’establix el compromís perativa. Els treballadors hi van participar amb reptes plantejats
de definir sistemes transparents i equitatius de remu- mitjançant un sistema de ludificació, amb els quals aprofundien
neració per a tots els treballadors. En Consum, el salari en el seu coneixement dels valors de Consum. Este tipus d’acci-
base per a un determinat lloc és el mateix per a totes ons promou valors com l’orgull de pertinença i la companyonia.
les persones, independentment del seu sexe o lloc de
treball. Per bé que les dones s’estan consolidant cada La difusió d’estes campanyes es fa pels diferents canals de co-
vegada més en els llocs de comandament, encara hi municació interna implantats en la Cooperativa. D’una banda, hi
ha una bretxa en la remuneració mitjana d’homes i ha el portal “Compartix el que som”, que allotja els reptes de les
dones. No obstant això, en els últims 10 anys, la bret- campanyes anuals de comunicació interna, així com un blog en
xa ha experimentat una millora notable i s’ha passat què els treballadors són convidats a participar amb diverses ac-
d’una diferència de 0,45 en l’índex mitjà a un 0,34 ac- cions. Des del portal també es pot accedir a la Revista BIS, que
tualment. oferix informació interna d’interés per als treballadors. D’altra
banda, Consum també disposa de l’app Gent Consum, mitjan-
Les mesures ja implantades en el Pla d’Igualtat tin- çant la qual els treballadors estan al dia de les últimes novetats,
dran més efectes a llarg termini. Per exemple, dins del al mateix temps que poden fer gestions administratives, con-
nou Pla de Desenvolupament de Potencials, el Comité sultar la nòmina, les dades del seu capital social i comunicar-se
d’Igualtat i Conciliació farà anàlisis periòdicament amb amb els companys en els diferents grups habilitats.
perspectiva de gènere.
(202-1, 405-2, 401-2, 406-1, ES5-7)