Page 64 - Memoria 2021
P. 64

Treball,
                  talent
          05 i benestar
























          reMuneraCió

          El Consell Rector de la Cooperativa, a proposta del
          Comité Social, va aprovar en gener de 2022 una pu-
          jada salarial per al personal operatiu d’entre un 1,7%
          i un 2,5% en funció de la categoria professional, i va
          aplicar una mesura de solidaritat retributiva. Este in-
          crement, que va començar a aplicar-se en la nòmina
          del mes de febrer, va afectar el 89% de la plantilla de
          la Cooperativa, unes 16.408 persones. En total, este
          increment en el sou de la majoria de la plantilla suposa
          una inversió de més de 7,5 milions d’euros.
          El personal operatiu de Consum està format pels llocs   Generar
          de venedor, gestor operatiu de tenda, preparador, ma-
          quinista i personal administratiu. Este augment de sou
   62     es va fer atenent els diferents índexs salarials del per-  benestar en
          sonal operatiu, de manera que el percentatge de puja-
          da és major quan més baix és el salari, atés un criteri
          solidari, que no inclou el personal de comandament de   el treball
          la Cooperativa.

          La remuneració mitjana de la plantilla durant l’exercici
          ha sigut de 1.852,13 € mensuals, incloent-hi retribu-  CoMuniCaCió inTerna
          cions fixes, variables, retorns cooperatius i rendiment
          del capital social. Com que el salari mínim interprofes-  Consum ha seguit treballant per desenvolupar els valors que la
          sional a Espanya es va situar en 1.125,83 €, el sala-  fan diferent com a Cooperativa i per identificar i enaltir el talent
          ri base d’un treballador de Consum és d’un 15,23%   intern dels seus treballadors. En 2021 ha finalitzat la campanya
          més, computat tot en 12 pagues.                     de comunicació interna “Junts aconseguim el que som”, que va-
                                                              lora el treball en equip i els beneficis de formar part d’una Coo-
          En les polítiques de Personal s’establix el compromís   perativa. Els treballadors hi van participar amb reptes plantejats
          de definir sistemes transparents i equitatius de remu-  mitjançant un sistema de ludificació, amb els quals aprofundien
          neració per a tots els treballadors. En Consum, el salari   en el seu coneixement dels valors de Consum. Este tipus d’acci-
          base per a un determinat lloc és el mateix per a totes   ons promou valors com l’orgull de pertinença i la companyonia.
          les persones, independentment del seu sexe o lloc de
          treball. Per bé que les dones s’estan consolidant cada   La difusió d’estes campanyes es fa pels diferents canals de co-
          vegada més en els llocs de comandament, encara hi   municació interna implantats en la Cooperativa. D’una banda, hi
          ha una bretxa en la remuneració mitjana d’homes i   ha el portal “Compartix el que som”, que allotja els reptes de les
          dones. No obstant això, en els últims 10 anys, la bret-  campanyes anuals de comunicació interna, així com un blog en
          xa ha experimentat una millora notable i s’ha passat   què els treballadors són convidats a participar amb diverses ac-
          d’una diferència de 0,45 en l’índex mitjà a un 0,34 ac-  cions. Des del portal també es pot accedir a la Revista BIS, que
          tualment.                                           oferix informació interna d’interés per als treballadors. D’altra
                                                              banda, Consum també disposa de l’app Gent Consum, mitjan-
          Les mesures ja implantades en el Pla d’Igualtat tin-  çant la qual els treballadors estan al dia de les últimes novetats,
          dran més efectes a llarg termini. Per exemple, dins del   al mateix temps que poden fer gestions administratives, con-
          nou Pla de Desenvolupament de Potencials, el Comité   sultar la nòmina, les dades del seu capital social i comunicar-se
          d’Igualtat i Conciliació farà anàlisis periòdicament amb   amb els companys en els diferents grups habilitats.
          perspectiva de gènere.



          (202-1, 405-2, 401-2, 406-1, ES5-7)
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69