Page 62 - Memoria 2021
P. 62
Treball,
talent
05 i benestar
Promoure la Al llarg de l’exercici s’han registrat un total de 454 accidents
laborals, 11 dels quals greus. Per a previndre estos perills es
seguretat i la proposen mesures correctores i es fan comunicacions i forma-
cions específiques a la plantilla. Enguany s’han declarat també
32 malalties professionals.
salut laboral
Consum disposa des de l’any 2001 d’un Pla de Prevenció que impulsar la
abasta tots els centres de treball de la Cooperativa. El Comité
de Seguretat i Salut és l’òrgan paritari constituït per 16 mem-
bres, 8 delegats de Prevenció designats pel Comité Social, i 8 formació i
representants de l’empresa, elegits pel Departament de Perso-
nal, per al desenvolupament i seguiment del Pla de Prevenció.
La participació activa dels treballadors en el sistema de preven- la promoció
ció es fa principalment mitjançant la figura del coordinador de
Prevenció, que recau en el representant social. Hi ha almenys interna
un coordinador de Prevenció en cada centre de treball. La pre-
venció s’ha implantat, a més, dins del sistema de millora con-
tínua i en els tallers Lean, on els mateixos treballadors poden La formació és fonamental per a desenvolupar el talent dels tre-
proposar mesures per a avançar en matèria de seguretat labo- balladors i adquirir noves competències i habilitats necessàries
ral. Des del Servici de Prevenció s’envia informació als treballa- en el futur. Consum ha invertit un 1,74% de la massa salarial en
dors per mitjà del BIS, reunions de centre i comunicats informa- formació en l’exercici, percentatge que representa un total de
tius, entre d’altres.
8,2 milions d’euros, equivalent a 450,89 euros per treballador.
S’ha produït un important augment de la inversió mitjançant els
La formació en salut i seguretat és una ferramenta fonamental nous cursos de formació en línia. En 2021, els treballadors han
per a la prevenció de riscos laborals en l’organització. Tots els fet 38,16 hores de formació de mitjana.
treballadors fan un curs en línia de salut i seguretat en la seua
formació d’acollida al lloc de treball. A part d’este curs, se’n fan La Cooperativa disposa de diferents programes de formació
altres d’específics de prevenció dins del programa de formació
60 anual de la Cooperativa. multidisciplinàries que permeten millorar l’acompliment en el
seu lloc de treball i oferir un millor servici als clients. Mitjançant
l’app Gent Consum, els treballadors disposen d’una aula virtual
Dins del Pla de Vigilància de Salut es fa un reconeixement mè- anomenada “Campus Consum”, en la qual poden accedir a un
dic als nous treballadors i un reconeixement voluntari cada dos gran catàleg de cursos en línia. Estos es poden de manera cò-
anys. També es fan reconeixements després del retorn d’un moda i adaptada als seus horaris. Entre els cursos disponibles
treballador per malaltia comuna o accident laboral de més d’un s’inclouen la sensibilització en igualtat, entendre el capital social
any, i per malaltia professional, independentment de la duració.
o habilitats de lideratge com la gestió del temps, comunicació,
etc. Pel que fa a la formació en economia social, el 16% de la
La Cooperativa disposa d’assistència mèdica durant l’horari la- plantilla va dur a terme activitats de formació en esta matèria
boral per a treballadors de les plataformes de València i Múrcia, en 2021.
a més de la seu social. L’objectiu és vetlar per la salut dels tre-
balladors i prestar una assistència personalitzada, ràpida i efi-
caç, evitant desplaçaments.
Per a la cura de la salut, el personal mèdic de Consum escriu un Principals programes i hores de formació
article mensual en el BIS sobre diferents temes proposats pels
treballadors. Mitjançant el Club d’Ofertes Gent Consum, també
es facilita als socis treballadors descomptes en assegurances Hores de formació
de salut, clíniques, gimnasos, etc. A més, Consum també dispo-
sa d’una Guia de Seguretat Viària per a previndre els accidents atenció al client 27.143
laborals de trànsit.
escola de frescos 211.100
La Cooperativa disposa també d’un telèfon gratuït de suport
emocional i suport psicològic per a treballadors, disponible de Habilitats socials 27.575
dilluns a divendres de 10 a 18 h, totalment anònim i confiden-
cial. Els professionals que atenen el canal oferixen pautes, re- acollida i integració 213.362
comanacions i ajuda psicològica, tant per a assumptes laborals
com personals. En 2021 s’han atés un total de 1.191 telefona- Monitoratges 75.832
des en este servici.
prevenció 38.906
Seguretat alimentària 35.419
(403-1, 403-3, 403-4, 403-5, 403-6, 201-4, 404-1, 404-2, 404-3, ES3-6)